Amazon pierde în fața Microsoft și Google la un capitol important din online
Amazon deține și operează Twitch, cea mai mare platformă de streaming video, însă pierde acum teren în fața altor giganți precum Microsoft sau Google.
Mai multe companii mari au văzut în streamingul video o mică mină de aur. Dacă e să te iei după cifre, acestea sunt impresionante. Pe Twitch, de exemplu, platforma deținută de Amazon, cam 15 milioane de utilizatori, în medie, se conectează zilnic să vadă stream-uri live. Totuși, anumiți streameri sunt mai importanți ca alții.
În ultima vreme, mai mulți streameri au renunțat la Twitch în favoarea altor platforme pe care pot face stream-uri video, inclusiv pentru cele deținute de Microsoft și Google, unii dintre competitorii Amazon, inclusiv în zona de streaming. Este vorba despre Mixer, respectiv YouTube.
Printre cele mai relevante exemple se numără Tyler „Ninja” Blevins sau Michael „Shroud” Grzesiek, care au părăsit Twitch pentru Mixer sau Jack “CouRage” Dunlop, care a încheiat o colaborare cu YouTube.
Ce are de pierdut Twitch, și implicit Amazon
Potrivit celor mai recente date, numărul total de ore pe care utilizatorii le-au petrecut urmărind stream-uri video pe Twitch a scăzut în ultima vreme. Astfel, în ultimul trimestru al anului 2019, numărul total de ore a scăzut la 2,3 milioane, în comparație cu cele 2,6 milioane din trimestrul anterior.
Plecarea unora dintre cei mai populari streameri de pe platformă este principala cauză pentru care cifrele au scăzut pe platformă. Dacă aceștia nu mai fac stream-uri pe Twitch, fanii acestora trec la alte platforme pentru a-i urmări pe aceștia. Astfel, provocarea de a-și ține utilizatorii pe Twitch s-ar putea dovedi mai mare pentru Amazon.
Compania lui Jeff Bezos a cumpărat Twitch în 2014, într-un război de licitație cu Google. A plătit pentru asta un miliard de dolari. La patru ani de la această achiziție și la doar șapte după lansarea sa inițială, Twitch se mândrește cu o evaluare de aproximativ 3,79 miliarde de dolari.